1 Temmuz 2011 Cuma

Olmayan Filmden Ayrıntılar

Her Türk genci gibi benim de film çekme hayallerim oldu hayatımın çeşitli dönemlerinde..Ve çoğu gibi bu konuda hiçbirşey yapmadım..Bugün ufakta olsa bir adım atmak istiyorum..Senaryosunu kendimin yazacağı filmimde yer almasını istediğim 100lerce ayrıntıdan-parçadan birkaçını yazayım dedim..Belki daha sonra filmimde olmasını istediğim diyaloglar-sahneler vs. diye devam eder bu...Tüme varım yöntemi...Hayır..Film çekmek filan istemiyorum..Bugün bunu yapmamın tek sebebi: can sıkıntısı..Hem bir gün yine hayallerim depreşirse elimde az buçuk fikir oluşsun...Değil mi? İşte o ayrıntılardan birkaçı :)

Güneş'le Güçlenen Vampirler: Eğer bir korku filmi olacaksa bu film, içinde yer alan vampirler güneşte yok olmayacaklar..Hatta güneş ışığı ile güçlenecekler..Sırf klişelere inat...Saçma ama istiyorum ben bunu..

Where is My Blind?: Filmin konusu ya da türü hakkında bir fikrim yok..Ama her ne olursa olsun şu şarkı filmde yer alacak..Tabii bazı "hukuki nedenlerden" dolayı şarkının sözlerinde "birazcık" değişiklik yapmamız gerekebilir..Fazla bütcemiz yok sonuçta..Mesela "where is my blind" olarak değiştirebiliriz..Görme engelli sevgilisini kaybetmiş bir gencin dramı! Konu da o olur..Tamam işte...

Başlangıç: Film bir insanın gözlerindenmiş gibi yapılan bir çekimle başlayabilir*..Büyük ihtimal bu karakterin gözleri bozuktur..Gözlüğünü bulup-takana kadar görüntü bir süre bulanık kalır hatta..(*demek istediğim şöyle birşey)

"Bir filmin içindeyiz şu an!": Konudan bağımsız yan karakterlerden birinin akli dengesi bozuk olabilir(!) ve kendini bir filmin içinde zannedebilir(!)..Diğer karakterlere sürekli "bu sadece bir film", "bir filmin içindeyiz şuan enayiler" gibi şeyler söyleyip olmayan(!) kameralara el sallar..Tabii diğer karakterler bu "delinin" sözlerine inanmaz..Bir komedi unsuru olarak değil de ciddi bir şekilde yapmak istiyorum bunu.. "Jashua Amca eskiden bir bilim adamıymış (isviçreli), yaptığı çalışmalar sırasında (5-6-7 açılı diş fırçası) kafayı yemiş ve mahallemizde evsiz olarak yaşamaya başlamış..aslında zararsız adam, seviyoruz mahallecek"

Tekrarlanan Obje: Objenin biri, fazla göze batmayacak şekilde tüm sahnelerde yer alabilir..Böylelikle filmdeki ayrıntılara kimlerin dikkat edip/etmediğini öğrenilebilir..Bu obje kitap, bardak ya da bir oyuncak olabilir..

Farklı Açılardan Bakmak: Bir olayın farklı kişilerin gözüyle anlatıldığı bir hikaye de olabilir aslında..Sürekli baştan başlayan olayda her seferinde farklı bir parça görülecek..Bunun için Lost'taki gibi bir "ıssız adaya uçak düşme hikayesi" uydurulabilir..Ama kısıtlı bütcemizden dolayı uçak ve ada yerine otobüs ve otoyol kullanılabilir.. Otobüsleri ıssız bir otoyolda arızalanan TokatTurizm Altılısı'nın hikayesi.. Black Smoke yerine de mangal dumanı olur artık..

Her Şey Sanat İçin: Seda Sayan, Serdar Ortaç ve Acun Ilıcalı'nın birlikte patlatıldığı bir sahne mutlaka olsun istiyorum..Konuyla alakalı olmasa da olur..Yalnız sahnenin yeterince etkili olabilmesi için bu şahıslar gerçekten patlatılacak..Dublör kullanımı da istemiyorum..Her şey sanat için tabii ki :)

Kesik Çayır Biçilir mi?: Aynı şekilde Devlet Bahçeli'nin "kesik çayır biçilir mi, aman da sular soğuk içilir mi" isimli güzide halk eserimizi seslendirdiği bir sahne çekmek istiyorum..Bu sahne filmde kullanılmasa da olur..Sadece benim "nasıl olur acaba?" merakım giderilsin..ehe...

Cast Gösterimi: Tüm film bitti(!), son olarak film sonu cast gösterimi kaldı artık...Her oyuncu/görevli kendi ismini ispirtolu kalemle kameraya yazabilir..Değişik bir gösterim..Hoş olur sanırım...

Saçma ve dağınık bir yazı oldu..Bilgisayarım bozulmadan önce aklıma gelmişti böyle birşey yazmak..Hemen kağıda dökemediğim için dağıldılar biraz...Kusura bakma sevgili okur.. Biterken Jessie J - Nobody is Perfect çalıyordu..Kendini iyi bak

3 yorum:

Vladimir dedi ki...

Bence çok eğlenceli bir film olur günümüz türkiyesinden absürdlikler ile birlikte. O malum şahsiyetlerin patlatıldığı sahneye bayıldım nefis bir fikir. Gözlerimde bile canlandırdım.

İlginç fikirlerin var bunları bişr konu etrafında toplayıp hemen bir sinopsi oluştur bence.

Panda dedi ki...

bu fikirler aklımdakilerin %1'i bile sayılmaz..onları da yazıp, sonra hepsini birbirine bağlamayı düşünüyorum..zor bir iş ama şimdiden başlamak lazım :)

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.